torsdag 14 maj 2009

Spår med Theresia

Blev så glad när Theresia fråga idag om jag ville åka med och spåra efter jobbet. Hade planerat att jobba över och sedan åka hem och städa, men när förslaget om spår kom så var jag inte svår att övertala......städa kan man göra en annan dag och jobba får jag väl göra lite längre imorgon.
Det blev ett spår på en äng eller vad man ska kalla det, det var ganska konstigt underlag. Jag la två spår till Uffe med coachning av Thereasia, men det gick inget vidare alls......jag kände inte igen honom....han hade jättehög fart, var okoncentrerad och ville helst göra något helt annat. Men men det var en bra erfarenhet och man kan ju inte lyckas jämt. Theresia peppade mig och sa att han jobbar och vill jobbar, har jättefint föremålsintresse och går inte ner sig för att man korrigerar honom........men det såg inte jag, jag såg bara att han inte spårade.....
För Theresias hund Lisen gick det jättebra! Hon hade också svårt med underlaget men tog sig igenom det galant. Duktig tjej! Nyttigt för mig också att gå brevid och bara titta ner en erfaren hund spårar.

Inte nu till helgen utan nästa ska jag och Theresia åka och titta på Schäferslaget. En stor IPO tävling. Ska bli superkul! Hoppas på att Thorvald och Sara är där och tävlar några av deras hundar. 

Nä, nu är det dusch och sängen som gäller. Imorgon så är det fredag och det känns helt fantastisk skönt. Har varit en galen vecka på många sätt, så nu behöver man andas några dagar och ta nya krafter.

Stor kram till er alla!

1 kommentar:

  1. Hade du tänkt städa???? Mohahahaahahah, eller hur!!

    SvaraRadera