söndag 3 maj 2009

Invigning av min och Uffes alldeles egna blogg

Jag tyckte det var dags nu....att jag och Uffe fick en egen blogg, och slapp skriva i husses och Wilmas.
Så i denna bloggen kommer jag att skriva om mina och Uffes äventyr. Uffe eller Gråmanns Ulf som han heter i stamtavlan är en 8 månaders schäfer hane som ni säkert förstår kommer från Gråmanns kennel i Herrljunga http://www.gramanns.se
Uffe är en schäfer med otroligt mycket i sig och han älskar att jobba - precis vad jag är ute efter. Eftersom han inte är så gammal så har vi inte kommit speciellt långt i våran träning, utan vi har hittills mest jobbat med 
kontakt och att matte är det bästa som finns och att man inte ska sticka i från henne.........vi har lagt ner mycket träning, och det har helt klart gett resultat :-) 

Även spår och uppletande är något som Uffe tycker är kanon. Min förhoppning är att kunna träna upp Uffe till tjänstehund inom försvaret, och även tävla inom bevakning. Förhoppningsvis startar vi träningen för detta till senhösten. Är även väldigt intresserad av IPO, men vet inte om jag kommer hinna med allt - man får ju inse sina begränsningar ibland, även om jag inte är jättebra på det.

Jag och Uffe gör mycket av vår träning tillsammans med en tjej som heter Anne-Lie och även hon har en schäferhane som är 7 månader, och lika mycket krut i och heter Pajaz. Hon har hjälp mig massor med Uffe - 
utan henne hade vi inte kommit så långt som vi har idag. Så jag passar på att säga TACK!! Skönt att ha någon med mycket erfarenhet bredvid sig som både kan bromsa en och heja på när man är tveksam om man gör rätt.
Jag är ingen sådan där person som tycker att min hund ska leka med alla andra hundar. Och jag avskyr människor som inte har kolla på sina hundar utan låter dom gå fram till min hund utan att fråga....finns inget värre.
Men Uffe har faktisk en kompis och det är Pajaz, och dom brukar få leka ibland när vi träffas. 

Hoppas ni får glädje av bloggen och mina och Uffes alla äventyr.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar