söndag 31 maj 2009

Schäferslaget 2009


Vilken helg det har varit! Jag har spenderat båda dagarna på att titta på Schäferslaget och dessutom har ju vädret varit helt fantastiskt! I lördags var det jag och Theresia som var där och tittade. Hon har ju själv tävlat tidigare och kände dom flesta av dom som var där, tror att hon blev ganska så sugen på att ta upp IPO:ot på allvar igen.......ja vi får väl se vad det blir.
Idag fick jag med mig Björn och även om han håller på med Svenskbrukset så tyckte han ändå det var roligt att titta på.
Sara gjorde lydnad och skydd igår och spåret idag. Thorvald körde spåret igår och lydnad och skydd idag. Det var jättekul och se han och Raya idag, så jädra imponerande arbete i mina ögon. Om jag och Uffe kan få till det hälften så bra så är det ju suveränt. Ja, vem vet vi kanske står där nästa år som tävlingsekipage.......

Det gick jättebra både för Thorvald och Sara, såklart! Stort grattis till er båda!
Sara kom på 3:e plats i Schäferslaget och 2:a i distiktmästerskapet. Thorvald kom 2:a i Schäferslaget och blev distriktmästare!
Behöver jag säga att jag är ganska stolt över att ha en Gråmanns hund..........
Grattis igen båda två!

KRAM 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar