onsdag 27 maj 2009

En bra kväll!

Igår kväll hade jag och Uffe en riktigt bra avslutning på dagen :-). Vi var iväg och tränande på klubben och Uffe var mycket mer koncentrerad på mig denna gången och inte alla andra hundar som sprang omkring. Vi tränar på med "haka" och det går helt klart framåt! Jag behöver inte hålla handen bakom huvudet längre för att han ska stanna kvar med hakan i min hand, och det tycker jag är ett framsteg. Över huvudtaget har jag lyckats få upp kontakten  mer på honom även när vi går.....han har kommit på att helt plötsligt kan det ju komma en köttbullebit ur munnen på matte och då är det bästa att man håller koll så man inte missar något.....
Så det är väl det som vi lägger kraft på. Får väl se vad Thorvald och Sara tycker nästa gång vi ses.

Anne-Lie och Pajaz var också där igår och Pajaz var hur duktig som helst! Låg både plats och gjorde hoppet hur snyggt som helst!

Idag så försov vi oss och vaknade inte förrän vid 07.20 - vi brukar åka till jobbet vid 07.00. Så denna dagen har varit lite skev men det var ganska skönt att sova ut lite......hihi.

Ha det bra och stor KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar