tisdag 5 maj 2009

Kallt och blåsigt....

Ja, det varma vädret var helt klart inte här för att stanna........idag har det känts som hösten igen tycker jag.
Åkte upp med Uffe efter jobbet till klubben mest för att miljöträna honom.....det låter inte så avancerat, men när man har en hund som tror att alla människor och hundar är utplacerade i världen bara för att älska honom.....då är det inte så lätt längre....jäkligt svårt att vara roligare som matte än alla dom.....
Men efter en liten diskussion så lyckades vi iallfall genomföra en platsliggning, där jag stod alldeles framför honom och berömde stupp i kvarten. Fick även gå upp och ner i brandtrappan, den har varit lite läskig innan, men nu gick det utan problem.

Anne-Lie var där också med Pajaz och även han gjorde platsliggningen galant. Han fick även testa på en budföring, och hans skuttade iväg så glatt till mottagaren och sedan tillbaka till Anne-Lie. Duktig kille!!

Imorgon bär det av till Gotland för mig med jobbet. Jag och Theresia ska åka bil till Oskarshamn och sedan båt, så vi startar från Göteborg ca 14.00 och är väl framme strax efter midnatt. Tror att man kommer vara lite seg.....
Sen är det samma resa hem på söndagskvällen. Hade jag kunnat så hade jag tagit ledigt på måndagen men det går inte så det är bara att kämpa på. Hoppas kunna ta några semesterdagar i juni sedan.

Har förresten fixat nu så alla kan kommentera mina inlägg. För att kommentera så väljer man där det står "välj profil" antingen anonym om man inte vill skriva sitt namn eller namn om man vill skriva sitt namn som signatur. Så kommentera på nu!

Ha det så bra och sköt om er så hörs vi väl igen på måndag.
Kram

3 kommentarer:

  1. Pajaz va bra trött igår när vi kom hem, Jag tyckte att dom skötte sej jättebra(efter en stund) det blir bra när det blir färdigt, vi får träna när du kommer hem. Ha en bra Gotlandsvistelse.

    SvaraRadera
  2. Kul med fler Gråmanns ute på nätet, ska bli roligt att följa eran egen blogg. Verkar vara en mysig grabb du har. Själv har jag Wilmas syster Kira. Hoppas vi ses på Gråmanns lägret.
    Sköt om er och ha det bra. Marie

    SvaraRadera
  3. Hej Linda & Uffe!
    Eran Blogg är kanonsnygg. Nu får man fullt upp, med att följa båda bloggarna. Men det är bara kul. Hoppas din Gotlandsvistelse blir riktigt bra. Synd bara att sommarvädret inte var kvar denna veckan. Idag har vi varit på Sandö & blåst bort. Ha det bäst. /Faster

    SvaraRadera