onsdag 28 oktober 2009

Än så länge går det framåt...

Ja, än så länge så går det framåt med Uffe. Han får flera små mål mat om dagen och diverse mediciner däremellan. Jag har faktiskt kunnat öka på matportionerna lite, och än så länge så har magen accepterat det. Men det är helt klart att han har en känslig mage och jag kommer behöva dela upp måltiderna på mer än 2 gånger även i framtiden. Men är det det som krävs för att han ska må bra så är det så det får bli.

Nu är det bara att hålla tummarna att detta håller i sig antibiotikakuren ut och även sedan när den är slut. Så det inte bara är så att tarmen håller sig i skick så länge den får antibiotika.......återstår att se.......

Förövrigt rullar livet på i vanlig takt.......ganska mycket jobb och lite frítid men så är det väl. Man måste ju ha mat på bordet..... ;-). Nästa vecka ska jag på en jobbgrej i Uppsala så då år Uffe följa med, så han ska få sova på hotell för första gången......får vi se hur det går. Känns bättre att ha med honom när han mår som han mår.

Hundträningen saknar man och jag hoppas att vi snart kan vara igång igen hos Thorvald, men jag kommer inte stressa Uffe måste bli helt bra först.

Inte nästa vecka men nästa igen åker vi med jobbet till Moskva på en 4-dagars konferens. Det är med blandad förtjusning som jag följer med. Ryssland är väl inget land som jag drömmer om att få åka till, samtidigt som det förmodligen blir första och sista gången jag åker dit. Det är ju lite häftigt att kunna säga att man faktiskt har varit där.

Nu är det dags för kvällsmat!

Kram Linda och Uffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar