måndag 19 oktober 2009

Uffe är dålig igen.....:-(

I lördagskväll fick vi åka in med Uffe till Västra Djursjukhuset. Han hade vid flera tillfällen kräkts under dagen och varit allmänt loj, men på kvällen fick han 40.6 grader i feber och var hur slö som helst. Jag ringde och pratade med den veterinären som hade hjälpt mig när han hade diarré, hon trodde inte det hade något samband men ville ändå kolla på honom.

När vi kom dit visade Uffe inget intresse för någon - han brukar älska människor - han bara låg utslagen på golvet. Vi gjorde även en röntgen för att utesluta något i magen.......man vet ju aldrig ibland ser man inte allt dom stoppar i sig......men det såg fint ut. Jag fick ta med honom hem igen efter att han hade fått en spruta med antibiotika och något som skulle lugna magen, och stränga order hur jag skulle få i honom vätska.
Tyvärr så var natten ingen höjdare och han kräktes upp den lilla vätskan han fick i sig.....så på söndag morgon fick jag åka in igen och nu ligger han inlagd på Västra Djursjukhuset och får dropp och antibiotika. När jag pratade med dom igår kväll så hade han kräkts ytterligare några gånger men var ändå vid gott mod. Dom hade även tagit en del prover och såg att det fanns en infektionsbild.
Veterinären skulle ringa mig idag igen efter ronden.

Beroende på hur han mår idag så får vi väl se om dom skulle börja med lite mat......

Jag har bara en sak att säga: Jag vill ha hem min Uffe-tuffe igen, det är så tomt utan honom......

Kram Linda

1 kommentar:

  1. Jag lider med dej Linda, hoppas att han snart kommer hem lika pigg och full av glädje. Men på Västra är dom ju bäst så han är i goda händer.
    Pajaz och jag håller alla tummar och tassar vi har.

    SvaraRadera