söndag 25 oktober 2009

Uffe har fått komma hem :-)

Ja, i fredags eftermiddag ringde veterinären från Västra Djursjukhuset och sa att Uffe fick komma hem. Han hade piggat på sig rejält efter sista antibiotikabytet och inte kräks på 2 dygn :-). Så klockan 15.00 var jag där och hämtade honom, och det var ett kärt återseende. Jag blev så glad att se honom så jag började gråta och han studsade och hade sig av glädje.

Som sagt det var en pigg och glad Uffe vi hämtade, men usch vad han är mager....... visserligen hade han gått upp 2 kilo från det jag lämnade honom förra söndagen, men han väger alldeles för lite för att vara en 14 månaders schäferhane.
Vi fick mediciner med oss hem och tydliga instruktioner om hur vi ska göra med maten nu i början. Så jag och Uffe kämpar på.....det är små mål mat var 3:e timma och diverse mediciner däremellan.....men vad gör man inte för att han ska bli frisk.

Jag får inte göra någon aktivitet/träning med honom på minst 3 veckor......all energi måste gå åt till att bli frisk och gå upp i vikt.

Hur skönt det än är att ha honom hemma så är man ju lite nojig samtidigt.........minsta lilla ljud han ger i från sig som inte är "normalt" så reagerar jag och är rädd att han ska kräkas igen......Men förhoppningsvis så blir han helt bra nu.....det är bara att hålla tummarna att det inte kommer tillbaka när antibioikakuren och dom andra medicinerna är slut......så håll alla tummar ni har.

Nu ska jag gå och krama på Uffe :-)

Kram Linda

1 kommentar:

  1. åh va härligt, äntligen har du fått hem din "hångelpojk", ursäkta Björn, haha. Hoppas att allt skall gå bra och vi tänker på dej och ditt jobb att få honom i form igen. krama på Uffe så hörs vi. kram anne-lie

    SvaraRadera