måndag 6 juli 2009

Spår i regnet

Anne-Lie har fått tag i jättebra fält som vi har fått tillstånd att spåra på så mycket vi vill inne i Kungsbacka. Så jag, Uffe, Anne-Lie och Pajaz träffades där igår efter jobbet för att lägga ett spår. Jag la ett rakt spår på kanske 25 meter eller något sådant, och självklart så började det spöregna precis när vi skulle ta det........ men Uffe verkade inte bry sig och tuffade på som vanligt. Tyckte kanske att han inte var riktigt lika noggrann denna gången som förra, men det gick ändå jättebra. Han hittade alla korvbitarna och jag hörde hur intensivt han jobbade med näsan :-). Så vi jobbar på, tror att jag lägger ett till på onsdag kväll, så vi får tränat in detta ordentligt nu när han har börjat fatta.

Endast 4 dagar kvar till semestern nu......känns underbart och välbehövligt! Har en jättestor grej som måste gå till tryck innan fredag så det kommer nog bli en del övertid denna veckan.....men sen. Jag har först en vecka själv och sedan har jag och Björn 3 veckor ihop. Ska bli jätteskönt! Jag har inte haft någon riktigt lång semester sen vi skaffade Wilma för 3 1/2 år sedan.....av någon konstig anledning har jag lyckats att byta jobb i samband med semestern.....
Björn och jag har inte haft någon längre semester ihop på 4 år tror jag så det är väl dags nu.
Vi ska inte göra något speciellt, det är bara kennellägret som är inplanerat. Sen beror det nog ganska mycket på vädret vad vi hittar på. Tror inte att det kommer bli någon brist på saker att göra tanke på att vi har våra små hundar :-)

Nu blir det att återgå till jobbet!

Kram på er!
Linda & Uffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar