torsdag 23 juli 2009

Tack, Thorvald och Sara!

I tisdags var det dags för Uffes tandläkarbesök. 07.30 lämnade jag in honom för sövning..... Dom röntgade den trasiga tanden och roten och allt, men allt såg bra ut och den skadan som finns är han inte påverkad av och den går inte in till pulpan. Så vi kan bara köra på som vanligt, märker jag att han biter annorlunda när han kampar eller liknande i framtiden så får vi komma tillbaka då.

Efter veterinären åkte vi upp till Thorvald och Sara för lite hundträning. Uffe fick inte göra så mycket för han var ganska påverkad av narkosen, så han var mest med. Sedan fick vi erbjudande att sova över för att kunna köra lite hundträning även på onsdagen. Vi var inte sena på att tacka ja, och det var en trevlig kväll med trevligt sällskap och god mat.
På onsdagen la jag ett spår till Uffe.....gick riktigt bra! Thorvald körde även lite med honom i skyddet - man kan säga att han hade vaknat ur sin narkos - och Uffe fick bita i en vuxenarm....vilket gick jättebra, nästan för bra. Jag fick en känsla under tiden vi höll på att Uffe föll mig ur händer på grund av att jag inte har någon direkt lydnad på honom........därför visste jag vad Thorvald skulle säga till mig efteråt.......och mycket riktigt - nu är det dags att lägga mycket kraft på lydnanden.
Jag har ju tyckt att skyddet är jätteroligt från första gången Thorvald testade honom, och varit lite småsur över att jag måste vänta.....men efter sista passet så förstår jag verkligen vikten av lydnaden, och känner faktiskt att jag inte vill köra mer förrän jag känner att lydnaden sitter.
Vet inte om det är så....men jag tror att det var lite det Thorvald ville att jag skulle se......och jag fattade budskapet helt klart!
Så på lägret blir det lydnad och spår för min och Uffes del!

Efter träningen bjöds det på grillat och ytterligare en trevlig kväll passerade :-)

Tack, Thorvald och Sara för allt och för att ni ställer upp i alla väder.

Ta hand om er!
Kram Linda och Uffe

1 kommentar:

  1. haha, härligt att få se er på lydnadsplanen, kanske Pajaz kan få en platsliggningskompis och en störningskompis. Säg bara till så kör vi lydnad så det ryker.

    SvaraRadera