fredag 17 juli 2009

Uffe fick bita lite i kudden idag.....


Idag har jag och Uffe spenderat dagen i Herrljunga hos Thorvald och Sara, och hundträning stod naturligtvis på schemat.Jag och Uffe fortsätter att traggla på med kontakten och att han ska kunna behålla den även när vi förflyttar oss. Det går bättre och bättre, även om det inte är klockrent än men det kommer nog så småningom. Både Thorvald och Sara tyckte det såg bra ut så då litar jag på det.

Efter alla hade tränat klart sin lydnad så var det dags för skyddet.....vilket jag tycker är det roligaste :-). Jag blev ännu gladare när Thorvald sa att han ville köra Uffe lite grann........vet att jag inte ska börja med skyddet för tidigt men det är svårt att hålla sig när det är det som är det roligaste. Men idag fick jag iallfall mättat mitt sug för ett litet tag framåt...... :-)

Uffe fick smaka på kudden några gånger och det gjorde han med bravur! Han gjorde riktiga fullbett och han var fullt bestämd att inte släppa sitt byte. Thorvald guidade mig igenom de olika delarna och det var en stolt kille (och matte) som sprang till bilen efter att ha vunnit kudden tillslut. Det värsta är att nu måste man vänta så himla länge till nästa gång ,am får köra........ ;-). Ja, ja det finns ju något som kallas lydnad också.......och det är något som jag och Uffe tuffe måste jobba på rejält.....blir ju jädrigt svårt att få till ett bra skyddsarbete om man inte ha bra lydnad....skönt och veta att man har något att jobba på :-).

Det var en trött hund som låg i buren på hemvägen och jag hörde honom snarka vid flera tillfällen. När vi kom hem fick han bara springa runt och var hund på tomten en stund, och nu sover han gott.

Ha det bra o ta hand om er!
Kram Linda och Uffe

1 kommentar:

  1. Hej...Hittade hit via Gråmanns...har oxå en liten Kille därifrån!
    Hoppas din lunginflamation är borta nu så ni kan njuta av semestern.
    Glada Hälsningar från
    Sussie & Ymac

    SvaraRadera