söndag 19 juli 2009

Spår och kontaktövningar...

....var det som stod på schemat för mig och Uffe idag. Jag la ett halvlångt spår på ett fält och lät det ligga en stund. Jag tror faktiskt att Uffe börjar att fatta nu........ Han har fortfarande lite bråttom fram och jag får korrigera några gånger, men han använder iallfall näsan till skillnad mot vad han gjorde tidigare. Problemet är att han är inte så himla mycket för godis......han har större intresse för saker, vilket gör att korven är inte jätteintressant som ligger i spåret......tror att jag måste hitta något annat som är supergott, som verkligen är värt att använda näsan för.

Tillbaka hemma gjorde vi lite kontaktövningar och ingångar - och det börjar så smått att fatta det med. Kontakten tycker jag är riktigt bra faktiskt, så den fortsätter vi bara att nöta.
Något som jag märker tydligare och tydligare för varje dag är att Uffe blir aldrig trött!! Han kan jobba hur mycket som helst.......han frågar hela tiden vad vi ska hitta på......något som jag absolut ser som positivt men ibland undrar jag hur han orkar.......


Inatt ska jag jobba extra på min gamla arbetsplats Barnakuten. Ska faktiskt bli riktigt kul att träffa gamla kollegor igen. Hoppas att det bli lagom mycket att göra....det är sådant man aldrig vet....är väl tjusningen antar jag.

Ta hand om er
Kram Linda o Uffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar