tisdag 30 juni 2009

Kvällsspår med Uffe

Ville ju hålla igång det här med spåret nu när det gick så bra i söndags, så jag bestämde mig för att åka och lägga ett efter jobbet.
Det var inte så jättelångt men det räckte för Uffe. Gjorde på samma sätt som i söndags, fast lite längre emellan fotspåren - så nu fick Uffe bättre plats, eller vad man ska säga. I söndags så hade jag trampat lite för tätt, och Uffe är ju faktiskt en ganska stor hund nu... :-).

Körde lite haka efteråt också, jag testade även att ta bort handen och han tappade faktiskt inte kontakten utan fortsatte att titta på mig hela tiden :-). Gick inga långa sträckor, men jag gjorde några svängar och han hade full fokus på mig hela tiden. Det börjar nog belöna sig nu, mitt tragglande som kanske inte är så kul när man håller på, men nu när man ser att det ger resultat, så fortsätter jag nog traggla lite till :-).

Satt och tänkte på när jag körde hem hur mycket fina spårmarker vi har alldeles intill oss. Jag skulle rent krast kunna lägga ett spår och gå hem och hämta Uffe och sen ta det. Men Björn har frågat bonden och han vill inte att vi spårar på hans mark.....känns lite surt när man har det så nära...men men man vill ju inte bråka med bonden......
Får se om vi kan få tag på något annat fält....finns ju mycket i hela Onsala, någon bonde tycker nog det är okej.

Nu blir det jordgubbar o grädde :-)

Kram Linda o Uffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar