fredag 26 juni 2009

Slut på en fullspäckad vecka....

....var länge sedan det kändes så här skönt att fredagen är här....
Har haft en ganska fullspäckad vecka med tidig uppgång på morgonen och sent i säng på kvällen......allt har varit jobb, men också väldigt trevligt :-). Har haft chans att träffa världens bästa kollegor, eftersom dom är utspridda runt om i landet så händer det inte så jätteofta. Men nu har vi haft flera trevliga dagar tillsammans :-).

Missade tyvärr träningen hos Thorvald i torsdags - vilket grämer mig lite....men men. Björn åkte dit iallfall, och vad jag förstod så fick både han och Wilma sig ett ordentligt träningspass med gott resultat. Jag får ta igen det på söndag då vi ska dit igen för att få lite hjälp med Uffes spår och lite annat :-)

Uffe....min lille tonåring........ja vad ska man säga.....? Vissa dagar är det tur att han har lyckats charma mig sen tidigare, för då är han ganska gratis......Men konstigt nog så förlåter man dom små liven för det mesta. Det händer jättemycket i huvudet på honom just nu.....könsmogen, uttråkad, glömt allt han har kunnat innan, en väldigt bestämd matte som tycker att livet inte bara går ut på att hitta på bus.....det är inte lätt att heta Uffe just nu.
Har knapp hunnit göra något med honom denna veckan så han är ganska understimulerad också på toppen av allt annat......så ni kanske kan tänka er.....? Men nästa vecka blir det förhoppningsvis lite kvällar o eftermiddagar som inte är riktigt lika bokade, och sen är det bara 2 veckor kvar till semester....och då har vi 4 hela veckor att hitta på saker, och dessutom ett kennelläger :-). Då ska vi nog lyckas att aktivera den lille killen.

Ikväll....om bara fotbollen kunde vara slut....så ska vi åka ner och bada hundarna. Blir premiär för Uffe! Tror ju knapp att det ska vara några problem.....det finns väldigt få saker som Uffe tvekar inför.....bra eller dåligt....? Beror väl som sagt på vad det gäller...
Tror faktiskt att jag ska ta mig ett dopp själv också, har varit en varm dag :-)

Ha en underbar helg, o ta hand om er!
Kram Linda o Uffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar