fredag 5 juni 2009

Träning hos Thorvald och Sara

Igår efter jobbet var det dags att åka upp till Thorvald och Sara igen för lite träning med hundarna, hade längtat efter det hela dagen och trodde aldrig klockan skulle bli 15.30 så vi kunde åka.

Vi började med att titta på när dom andra körde skydd. Jag tycker det är så jädra kul att kolla på skyddet, trodde aldrig att jag skulle bli sådant stort fan av detta. Men efter att Thorvald körde lite lätta övningar med Uffe sist så är jag helt såld. Nu bara längtar jag till Uffe blir äldre så vi också kan köra igång på allvar..... :-)

Vi fick visa upp hur träningen med "haka" hade gått, vilket har gått bra så länge han har fått sitta still. Så fort jag har börjat gå några steg så har han tappat. Men jag fick lite tips av Thorvald och när jag hade testat det några gånger så gick han med mig utan några konstigheter :-) Duktig kille!!
Thorvald tyckte det såg jättebra ut så nu fortsätter vi bara att traggla på med detta så det sitter till 100%.


För Björn och Wilma gick det också jättebra! Man såg en betydlig skillnad sen förra gången, nu när Björn har börjat ändra röstläget när han säger bra och NEJ. Dom fick även lite andra tips när det gäller inlärning av momenten.

Efter träningen bjöds vi på mat och vi var inte därifrån förrän efter 22.00. Men tiden går så fort när man är där och det är så himla kul så man hade kunnat stanna hur länge som helst.
Det var iallfall två trötta hundar som landade i sina bäddar när vi väl kom hem och Björn och jag var inte heller pigga,
men men det kostar att ligga på topp!! :-)

Ta hand om er och en stor kram
Linda och Uffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar