lördag 15 augusti 2009

Träning hos Gråmanns och hemma

I torsdags eftermiddag åkte vi upp till Thorvald och Sara för lite hundträning igen. Jag hade inte jättestora förhoppningar att det skulle gå något vidare bra för mig och Uffe, för vi hade haft en del diskussioner under dagen på kontoret. Men när vi körde upp på grusvägen så började Uffe "prata" lite förväntansfullt där bak i buren - och träningen gick kanon! Jag var jättenöjd med hans insatts. Vi tränande lite positioner, linförhet, sitt o ligg kvar. Jag hade honom lös hela tiden (förutom vid sitt o ligg kvar) och det kastades apportbockar och hundar som sprang fram och tillbaka, men han var fullt fokuserad på mig :-).
Har försökt att träna en del på det eftersom han är väldigt nyfiken på vad andra håller på med och vad dom leker med.....

Uffes bror Urban var med också och Thorvald testade av honom i skyddet. Han gjorde superbra ifrån sig precis som Uffe har gjort men Björn (Urbans husse) hade mycket bättre lydnad på honom, så han lyssnade mycket bättre än vad Uffe gjorde......men men jag och Uffe ska också få till det tillslut!

Efter träningen bjöds det på mat och dryck - alltid lika trevligt. Vi var både trötta, nöjda och mätta när vi satte oss i bilen hem.

Björn och Wilma är iväg och tränar sök idag så jag och Uffe har passat på att träna lite lydnad i trädgården och det gick kanon, så jag tror faktisk att han börjar fatta den lille killen.

Förövrigt så är första veckan på jobbet gjord efter semestern, och det känns inte som man har haft någon semester alls. Det var full fart med en gång när man klev in genom dörrarna. Men men som tur är så han man ett roligt jobb - det underlättar allting.

Ha en underbar helg o ta hand om er!

Kram
Linda o Uffe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar