onsdag 2 december 2009

Klockrent där fram och fint även lite längre bak......

Ikväll var det dags......det man både längtar till och fasar för.......armbågs- och höftröntgen.

Hela dagen har jag gått och varit lite smånervös. Jag var inte så jätteorolig för höfterna, men armbågarna var jag osäker på. Uffe är ju en hund som oftare har fyra tassar i luften än på marken, och han har sedan valp hoppat upp ner för både det ena och det andra. I början försökte man väl bromsa honom, men jag insåg ganska snabbt att jag förmodligen gjorde mer skada genom att hindra honom än att låta han hoppa efter egen förmåga.......och ikväll fick jag beviset på att jag hade gjort rätt - han hade dom finaste armbågarna denna kvällen enligt röntgenpersonalen.
Även höfterna såg fina ut!


Nu ska ju plåtarna skickas in till SKK för bedömnin också, så inget är ju klart än - men det såg bra ut och det är huvudsaken.
Så nu är det bara att köra för fullt :-). Håller ju på att simma med Uffe för att bygga upp lite muskler på honom igen - dom få han hade försvann liksom när han blev sjuk. Han behöver ju gå upp en del i vikt också, men det kommer förhoppningsvis med musklerna. Vikten idag var 28.8 kg, så han har en bit kvar innan han är tillbaka på samma vikt som innan han blev sjuk. Men det är nog bra att det går långsamt.


Sara var med under röntgen och det kändes otroligt bra. Är en trygghet att ha henne där, även om man vet att hon egentligen inte kan påverka något. Är bara skönt att ha henne där tycker jag. Tack Sara för att du alltid ställer upp på oss!!

Det är en trött Uffe som jag hade med mig hem - så kanske det blir en lugn kväll fr en gångs skull ;-)

Kram på er!
Linda och Uffe

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat säger Pajaz som hade lika fina plåtar. "Gött" när detta moment är avklarat. Nu dröjer det nog inte länge innan det är fullt ös. Säg till din matte att klocka är totalt tokig på er bloggsida. Nu är det sena kvällen och er kl säget em.

    SvaraRadera
  2. Härligt att han var fri =)
    Vill passa på att önska er en
    God JUl och Gott Nytt Hund År 2010
    Nettan/Rixi Emma/Diva
    http://www.rixdivanskennel.se/

    SvaraRadera