torsdag 19 november 2009

Hemma från Moskva

Tänk vad fort det går.....känns nästan som man inte har varit borta.....
Men det har jag ju, jag har varit i Moskva. Ja, vad ska man säga......ett ganska grått land....

Flygresan gick bra, och alla blev insläpta i landet.... :-) En svensktalande guide mötte upp oss på flygplatsen och tog väldigt bra hand om oss under våra 4 dagar. På vägen mot Moskva centrum och vårt hotell såg man fallfärdiga bostadshus, köpcentrum och mitt upp i allt ett IKEA......Vad är det med oss svenskar....? Vi blir allt exalterade när vi ser ett IKEA - tror i stort sätt alla fotade det ryska IKEA.......ibalnd undrar man ju vad man håller på med.

Vi besökte Royal Canins fabrik en bit utanför Moskva, åt på jättefina resturanger, bodde på ett jättelyxigt hotell, med två dubbelsängar på rummet, var på Röda torget, hade teamövningar och stadsrundtur med buss.
Det känns verkligen som man fick uppleva och se Moskva - självklart var det mycket som vi inte fick uppleva. Men för min skull var det alldeles utmärkt.

Jag är glad över att fått möjligheten att åka dit och se hur det är, men det är inget land eller stad som jag kommer att åka tillbaka till. Det är inte riktigt min grej.

Hemma har allt gått bra! Uffe har skött sog även om han har varit jobbig. Vill ni se exempel på en understimulerad hund så är det bara att komma hem och beskåda.
Efter jobbet igår så var det dags för Uffe att få simma för första gången i bassäng och få massage. Massagen tyckte Uffe var riktigt skönt - i slutet vad det nästan som han somnade. Simmandet tyckte han nog var lite läskigt i början men jag tyckte ändå att han fick till det ganska snabbt.
Ska förhoppningsvis köra lite simning nu för att bygga upp honom lite efter att han har varit sjuk, och i stort sätt förlorat dom få musklerna som han hade.

1 kommentar:

  1. Vilka bilder, ja nog har du haft det bra det syns, men det är nog bäst hemma, jag har iallafall lärt mej ngt nytt. Royal Canin har fodertillverkning i Ryssland! Ja, där ser man. Härligt att Uffe mår bättre och att du kan se framåt igen, men får du inte göra bara lite hjärngympa med honom? Leta godis i soffan....då kan han ju ligga kvar och leta, haha. Pajaz hälsar.

    SvaraRadera