lördag 2 januari 2010

Nytt år - nya möjligheter.......och jag har blivit 30 år...

Ja, det nya året är här och det kom med kyla......jäklar vad kallt det är. Men idag skiner solen och det är klarblå himmel så det känns ganska okej, om man jämför med regn och några plusgrader som det brukar vara.

Ja, vad ska man säga om 2010 - kan väl bara bli bättre antar jag.....eller. Ingen idé att avge massor med löften för dom hållar man inte än då........men jag har en hel del tankar inför året som jag hoppas ska bli sanna......vi får väl se under året :-)
Har hunnit att fylla 30 år.......the big one.......känns faktiskt ingen skillnad, ingen kris, ingen värk i kroppen.......man blir väl inte äldre än man gör sig antar jag och då är jag väl ungefär 23 kanske :-). Lite kalas hade jag iallfall för min kära familj - för många var det första gången som dom var i huset, så det var kul att dom kunde komma. Massor av uppvaktning och fina presenter. Pappa hade lagat köttet, Björn potatissalladen och jag grönsalladen och brödet.....bra uppdelat av mig tycker jag själv.
Ja, sedan fick vi även torkrumlaren lagad och även diskmaskinen fick sig en omgång

men den gick tyvärr inte att rädda.... tur att man har släktingar som är elektriker och tekniska...
...






Uffe mår (ta i trä) fortfarande bra i sin mage. Jag har varit på återbesök hos veterinären och allt såg bra ut. Han har en känslig mage så man får tänka lite på vad man ger honom, och inte sticka till honom annat än sin mat. Inte massa tuggben, grisöron och sådant. Proverna visade att det inte var någon kronisk sjukdom utan en rejäl bakterie som slog ut hela systemet - och han hängde på en skör tråd när jag åkte in med honom.
Men nu är han sitt gamla jag igen, pigg, busig och full av energi! Det fattas lite muskler men det får vi träna upp efter hand - huvudsaken är att hans mage fungerar som den ska.




Min tanke var att jag skulle försöka lägga ganska mycket av min ledighet på att träna den lille killen, men som ett brev på posten när jag blev ledig så blev jag sjuk, dunderförkylning och feber så jag har varit rätt utslagen. Men imorgon ska vi träna med gänget igen och det behövs......Uffe är just nu en riktig tonåring och har "glömt" det mesta han lärt sig......inkallning....vad är det? Jag hör att du roppar "kom" matte, men det har du aldrig lärt mig vad det betyder.......underbart med unghundar. Men han är också helt underbar!!

Känns som han och jag på en tävlingsplan är väääldigt långt

borta....men hoppet att myntet ska trilla ner rätt som det är har inte övergett mig ännu. Sen beror ju mycket på mig också såklart, det är ju inte bara Uffe.....men vi lär oss tillsammans.

Nu är han ju även friröntgad både fram och bak, så nu finns det inget som behöver hindra oss där heller :-)

Gott Nytt År allihop!

Kram Linda o Uffe

1 kommentar:

  1. Härligt att Uffe är på gång igen. Vilken otur med din förkylning men det är väl det som händer när man jobbar som en tok och sedan skall koppla av. Ja, du får träna när du blir frisk. Kan glädja dej med att jag och Pajaz har lika tråkigt, ingen träning, is överallt, sönderskurna tassar pga skaren, ingen "hit". Vi skall ta oss till ICA MAXIs p-plats och träna. Där är det ingen is. Krya på dej och lycka till med träningen.

    SvaraRadera