torsdag 29 april 2010

Bra genomfört MH

I söndags var det dags för Uffe att göra sitt MH. Jag kunde själv inte vara med av olika anledningar, men Björn gick med honom. Sara var snäll och filmade så jag fick se showen när jag väl kom hem :-).
Jag är faktiskt ganska stolt över min hund - jag tycker han är helt underbar, sprallig, full av energi, lekfull, och lite omogen uppe på det, men han är i mina ögon underbar.
Han visade klart och tydligt att han har mycket leklust, kamp, inga problem att följa med någon annan, jakt (mindre bra kanske.....tanke på att det bor en del katter och vilt runt oss....), oberörd av skott, ingen kvarstående rädsla.

Ett moment som han tyckte var mindre roligt det var passiviteten - inte för att jag hade förväntat mig det - han började med att gå några varv runt Björn, sedan trasslade han in sig lite kopplet och avslutade med att hitta en stor pinne som man kunde leka med.......ja vad säger man han är bra på sysselsätta sig själv och man kanske skulle jobbat mer på passiviteten......

Avståndsleken hade han full fart ut på......man ser honom försvinna in bland granarna och ut kommer han med figurantens filt som hon haft på sig - den tyckte han var jättekul att leka med. En löjligt tant som stod och hoppade och tjoade i skogen var inte så mycket att bry sig om :-). Skrattade gått när jag såg det! Den stoltheten han hade när han kom inspringande med filten var obetalbar.

Så nu är MH:t avklarat så nu får vi lov att göra BH-prov och så småningom börja tävla. Är en bit dit, men det är skönt att nu är det bara min vilja och tid som styr när vi kan komma ut på tävlingsbanan.


Kram Linda och Uffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar